Wat gebeurt er in de markt, en welke rol kan mijn bedrijf hierin spelen? Het is goed om stil te staan bij de huidige situatie om zo in te kunnen spelen op de toekomstige ontwikkelingen. Door de peilstok in uw bedrijf te steken komt u vaak tot nieuwe inzichten.

Door middel van een interne analyse (wat heb ik nu al tot mijn beschikking?) waar ik in zal zoomen op aspecten zoals branding, huisstijl, website en social media, CRM, en de huidige klantengroep.

Een externe analyse zal vervolgens vooral focussen op zaken zoals: Waar zitten mijn klanten, wie zijn mijn concurrenten, en wat doen zij anders of beter dan ik?

Dit leidt tot een advies zodat uw bedrijf haar zichtbaarheid en vindbaarheid kan vergroten.

 

De zaken die worden aangedragen in dit rapport zullen niet allemaal nieuw zijn, maar de meerwaarde ligt vooral in het samenbrengen van deze punten in adviezen, plus het besef dat succesvolle marketing niet veel geld hoeft te kosten. Met de juiste prioritering en toewijding kan dit tot verrassende inzichten leiden.